петък, 1 март 2013 г.

БЪЛГАРИЯ, ФАЛИТИ, ПРАВИТЕЛСТВА

                           БЪЛГАРИЯ,ФАЛИТИ,КРЪГЛА МАСА,КАБИНЕТИ


ФАЛИТИ

За първи път - (БСП) от декември 1991 до декември 1996 година
Прмиер  - Жан Виденов -   Член е на Българската комунистическа партия от 1983 година.В началото на 1990 година е избран за член на Висшия партиен съвет на БСП.

финансист - Румен Овчаров - политик от Българската комунистическа партия (БКП), сега Българска социалистическа партия (БСП), министър на енергетиката и енергийните ресурси в правителството на Жан Виденов, депутат в 38-то, 39-то, 40-то и 41-то Народно събрание-това е политикът който ЩЕ СЕ ПЕНСИОНИРА като депутат,ако не е във  властта  на "елита" на КБ - коалиция за България(БСП).

За втори път  - 1996 - правителството на Беров -
- Кръглата маса - един печален епизод с дълготрайни и до голяма степен необратими, макар и до днес недостатъчно добре разбрани последици. Той показа как опозицията още преди да е възникнала, започва да сътрудничи с основния си противник - т.е. по самия си произход тя е колаборационистка - и така да се отклонява от принципните си цели и сама да работи срещу интересите си.- Правителството на Беров - подобен епизод, който също остава недостатъчно разбран, защото критиците му не са в състояние да дефинират произхода на фалшификацията и да определят пакет от възможни превантивни мерки, за да предотвратят повторението й. На каквато и цена да бе постигнато споразумение между СДС и ДПС през 1992 г., тя не би била по-висока от цената за т.нар. правителство на националното съгласие. В настоящия момент обаче опозиционните среди не разполагат с ефективни инструменти за разрешаване на кризи от такъв род. В това отношение се разчита на емоционални  хрумвания, които са с доказана рискованост.
КРЪГЛАТА МАСА роди неадекватни невъзможни решения,които никой нямаше да изпълни в средата на кризата. Кръглата маса не е РЕШЕНИЕ НА проблемите на народа. РЕШЕНИЕТО могат да дадат единствено и само експертите в своята област,с доказан опит и стаж най-малко 5-10 години.


За първи път има предложение изборите да са  мажоритарни - да се изтъкнат личностите-политици-професионалисти всеки в своята област. Засега тя не разполага нито с нагласа, нито с инструментариум за автентичен мажоритарен избор. Общата ориентация съответства повече на пропорционална система. За 7 години пренебрегването на мажоритарния аспект доведе до удивително висок дефицит на публично признати фигури от всички партии.ДЕФИЦИТЪТ е голям както при портийните членове, така и при гражданското общество - опозиция.

КЪСАТА ПАМЕТ - БЪЛГАРСКА
лоша характерна черта - политическия живот е в застой,заради това че никой не взима поука от миналото.Алчността и порока остават водещи при политиците страмящи се към власт и пари.

1997 - политическа КРИЗА - ХРОНОЛОГИЯ

22 януари 1997 г. - Петър Стоянов официално встъпва в длъжност като президент на Република България

28 януари 1997 г. - в разгара на политическата криза, задължен от Конституцията, връчва мандат  на БСП  и публично ги призовава да не го изпълнят  в името на гражданския мир в страната.

4 февруари 1997 г. 11.50 ч. - лидерът на БСП Георги Първанов и номинираният за министър председател Николай Добрев представят на държавния глава състава на новото правителство, предложено от БСП. Президентът отказва да внесе предложения кабинет в Нaродното събрание за гласуване.

4 февруари 1997 г. 15.05 ч. - Президентът спешно свиква Консултативен съвет за национална сигурност, на който под натиска на президента Петър Стоянов и останалите политически сили БСП се отказва да състави ново правителство и с това се решава най-тежката политическа криза в българския преход.

2 февруари 1997 г. - назначава служебен кабинет начело със Стефан Софиянски и насрочва нови парлментарни избори.

20 февруари 1997 г. - посещава Полша и договаря с президента Квашниевски незабавен внос на зърно, с което се решава зърнената криза в България.

13 февруари 1997 г. - на среща на военните министри от НАТО в Брюксел  за първи път официално заявява желанието на "елита" на България да се присъедини към Алианса.

9 юли1997 г. - на  срещата на най-високо равнище на НАТО в Мадрид молбата за членство на страната ни в НАТО е официално потвърдена от българския държавен глава. Първа неофициална среща на президента Стоянов с президента на САЩ Бил Клинтън.

1997 г. - Петър Стоянов е отличен с годишната награда "Лидер на Нова Европа" за „изключителни постижения в изграждането на образа на нова България по света”.

Петър Стоянов - един от водещите и сполучливи президенти на България в КРИЗА.


1995 г  -  излъчва в изборите  239 независими кандидати за съветници и 1912 независими кандидати
УЖ НЕЗАВИСИМИ, а......си имат "покровители с партиен билет"

.........„БСП, БЗНС „Ал. Стамболийски“, Политически клуб „Екогласност““ печели изборите в 194 общини, Коалиция „Съюз на демократичните сили (СДС) и Народен съюз (НС)“ - в 15, ДПС - 26, Български бизнес блок - в 2, БКП - в 1, независимите кандидати - в 17.Въпреки малкия брой общини СДС печели в градове като София, Варна, Пловдив, Габрово и Стара Загора.

ДО ТУК ИСТИНАТА ДОКАЗА ЧЕ:

НЯМА  НЕЗАВИСИМИ  ПОЛИТИЦИ  - ИМА ЗАВИСИМИ и корумпирани "независими" (прах в очите на народа) изменници родени мошеници от редовете на българския народ и етноси с български паспорти(лични карти).

ХОРАТА  ОТНОВО ИСКАТ  ПРОМЯНА
2001 година - улична демокрация - "колелото се върти" -  и историята се повтаря

Парламентарни избори 2001 - уникални за последните 10 години

 УЛИЧНА ДЕМОКРАЦИЯ
За първи път от бума на площадна (улична) демокрация непосредствено след 10 ноември 1989 г. и първитите многопартийни избори социолозите регистрират сходни обществени нагласи. Във въздуха витае очакването, че предстои нещо ново, хората искат промяна. Част от онези 40 % българи, които не отидоха до урните на 19.04.1997 г. сега заявяват, че ще гласуват. Очевидно е, че
се прекъсва низходящата тенденция на електорална активност от 89% през 1990 г., на 83,87% през 1991 г., 75,23% през 1994 г., за да се стигне до 58,97% през 1997 г.

 Всички сондажи сочат, че на 17 юни избирателната активност рязко ще скочи до или над 75 % Този показател е най-близък до подкрепата, с която избрахме 37-ото НС. Но ако тогава БСП дойде на власт в резултат на протестен вот, то на избори 2001 протестният вот се трансформира във вот на надеждата. Защото, освен че мотивира колебаещите се и негласувашщите, той отхапва и голяма част от симпатизантите на СДС и БСП.
 За първи път като водеща политическа сила се оформя една нова партия, появила се непосредствено преди кампанията - Националното движение "Симеон Втори".

Опит за разчупване на двуполюсния модел с балансьор ДПС имаше и при предишни избори. През 1994 г. Бизнесблокът на Жорж Ганчев успя да премине 4-те процента, но на практика той не надскочи ролята на свирка на локомотива. При изборите за 38-ото НС новопоявилата се Евролевица също акатува модела и отцепи 5,5% от червените гласове. За 4 години обаче "лястовиците" не успяха да овладеят политическия център. Те прелитаха ту вляво, ту вдясно и накрая разпадането на БЕЛ стана съвсем закономерно. В предстоящото 39-о НС обаче ще влезе политическа сила, която явно
трайно ще застане между полюсите и ще им размали калимерата.

Обещанието на БСП и СДС да откликнат на обществените очаквания за нови лица се реализира едва сега, и то не от тях.

ИНТРИГАТА С ДОСИЕТАТА  ЗАПОЧВА

 Впрочем ролята на съда в сегашните избори също е забележителна. За първи път той бе въвлечен пряко в политическата игра. Това започна с отказаната регистрация на НДСВ, мина през поръчковото обжалване на по-късно регистрираната царска коалиция от страна на никому неизвестната партия от Долни чифлик, за да се стигне до парадоксалното решение само 4 дни преди вота. Което вече не променя нищо, но пък отваря врата за оспорване на изборите.

Накрая уникално е и това, че гласуването почти съвпада с поредното преброяване на населението, поради което избирателните списъци трябваше да са максимално точни. В тях обаче фигурират 530 000 фантоми,(МЪРТВИ ДУШИ)  защото данните не са актуализирани. Така парадоксално при 7, 973 млн. преброени български граждани се оказваме 6, 8 млн. с право на глас.

2005.
Парламентарните избори в България 2005 се провеждат на 25 юни 2005 г. С тях се избират народни представители за 40 Народно събрание. Окончателните резултати от изборите са обявени от Централна избирателна комисия на 28 юни 2005.За пръв път на избори в България се провежда томбола сред гласувалите с цел да се повиши избирателната активност. Идеята е посрещната негативно от опозицията, която твърди, че средствата необходими за томболата могат да бъдат използвани по-добре. За да участват в томболата, гласувалите трябва да се обадят на определен телефон и да се регистрират. Сред наградите са компютри и мобилни телефони. В крайна сметка томболата не постига целта си и избирателната активност е рекордно ниска.

НИСКАТА ИЗБИРАТЕЛНА АКТИВНОСТ ВОДИ ДО СПЕКУЛА С ВОТА И
ЦИК -  манипулации.Изборите печели този който си плати най-високата цена(такса).

ДПС - с двойно гласуване и в Турция, и в България, и с фалшиви(изгубени) документи


 Резултатът на ДПС на изборите е рекордно висок по няколко причини. Едната е ниската избирателна активност сред традиционно гласуващите за другите партии. Другата според някои е активизиране на избирателите на ДПС заради националиста Волен Сидеров и неговата Коалиция Атака които също участват на изборите и отправят националистически и анти-ДПС послания. Друга причина според някои е извършването на измами чрез двойно гласуване — на български изселници гласуващи веднъж в Турция и след това в България, както и на роми гласуващи в различни секции с фалшиви документи.

Получилата най-много гласове на изборите БСП вкарва в 40-то Народно събрание 82-ма депутати.
Досегашните управляващи НДСВ имат 53-ма народни представители, а бившият им коалиционен партньор ДПС – 34. Четвъртата политическа сила в новия парламент, националистическата формация Атака ще има 21 депутати. С един по-малко – 20, са народните представители на ОДС, 17 са на ДСБ и 13 – на БНС.

Колкото повече партии се явяват на изборите, толкова по-малко гласове получават. Общественото мнение се разпада поради многоличностите на политиците,които преминават от една партия към друга с цил - власт и пари (обществените поръчки).

Резултат от управлението на 40-тото НС и БСП
- болниците пред фалит / лекари и сестри - протести и стачки
- дълг, кредити,....Просто външните кредитори ни сложиха усмирителна ризница,
за да си плащаме борчовете. Стабилизираха ни на дъното на мизерията
и точка - 36% в България са бедни - разбирай с под 100 лева на месец.


2005-2009. ТРОЙНАТА КОАЛИЦИЯ
- така се получава,когато Българите не гласуват!!,а стоят по кафенетата и се дърлят, пъчат и страх е сковал мозъците им.

Поделянето на властта погуби и последната искра на надежда - българите да се оправят финансово, да си получават европейските пенсии,помощи  и заплати. НЯМА ТАКАВА ДЪРЖАВА, която да ИЗОЛИРА ОБЩЕСТВОТО СИ, заради финансовите олигарси и милионерите - политици.Станали милионери само за 4 години - мандат....да...те си получават европейските заплати...да за тях законите на МБФ не важат...за тях няма БОРД,който да намаля министерски и депутатски заплати....БОРД-а държи... - чушки държи - нищо не държи...всичките глупости ги измислят политиците от  минестерството на финансите, - те са ВИНОВНИ за ниските доходи на българите - затова ниски само МРЗаплата, пенсиите,помощите и детските.


С победата на  - ДПС -  идват на власт комунистите-социалисти от БСП и НДСВ
          *  резултатите от това управление...
            -  -  приватизация на ЕРП-тата
            - – отчуждаването на терените по трасетата и изплащането на обезщетения на собствениците.
    - Магистрали, пуснати при Тройната коалиция – общо 121 км.
    - никакъв ръст в икономиката
     - Правителството на тройната коалиция с най-много успехи и провали за един мандат

    

ОБЩО ДО ИЗБОРИТЕ ПРЕЗ 2009 Г
РАЗХОДИ НА ПРАВИТЕЛСТВАТА - 1990 - 2009

Института за пазарна икономика:
     -  констатират 173 случая на успех на стойност 27 милиарда лева, 283 случая на провал на стойност 34 милиарда лева и 241 некласифицирани случая на стойност 28 милиарда лева. Общо направените държавни разходи в периода възлизат на 90 милиарда лева.


Общата сума на загубите за периода 1998-2011 г. е 976 613 583 лева.

От Института за пазарна икономика припомнят, че докладите на Сметната палата показват, че българската администрация продължава да не е достатъчно ефективна в дейностите, с които се заема. Това се дължи както на "анархичността на някои административни структури", така и на неприсъщи функции, с които държавата се нагърбва.


Институт за пазарна икономика - И. П. И.  /  http://ime.bg/bg/articles/razhodite-na-trojnata-koaliciq/

Разходите на тройната коалиция


Това, което е притеснително е, че през месец май българското правителство е похарчило повече отколкото е събрало.

РАЗХОДИТЕ НА ТРОЙНАТА КОАЛИЦИЯ.

 Още по-притеснителен е фактът, че това не се случва заради някакво голямо свиване на приходите (тоест заради предимно външни за правителството фактори), а именно поради рекордно високите (за поредна година) разходи на правителството. Ето какво говорят фактите: през месец май тази година, правителството е събрало с около 160 млн. лева по-малко в сравнение с месец май 2008 г. В същото време, отново през месец май тази година, правителството е похарчило с над 500 млн. лева повече в сравнение с месец май на предходната 2008 г. (и в двата варианта разглеждаме единствено националния бюджет, тоест без европейските средства). Да, приходите наистина се свиват, но водеща роля за състоянието на публичните финанси играят високите правителствени разходи - било то заради кризата, изборите или по принцип.

Как се срина свободата на медиите ни през годините
Как се срина свободата на медиите у нас само за десетина години? Отговорът дава годишният индекс на международната организации “Репортери без граници”, измерван в последните 11 години.

Видимо влошаване се отчита през управлението на правителството на Сергей Станишев – по времето на Тройната коалиция (2005-2009). Още в първата година на този кабинет падаме с 10 пункта назад от 2002-ра – до 48-ма позиция, а в края на мандата вече сме на 59-ма.


НОВИ ЯДРЕНИ МОЩТНОСТИ - казуса “АЕЦ „Белене”.
( има нещо гнило н представянето на проекта)


Със завидно спокойствие и безспорен професионализъм Румен Овчаров припомни, че още правителството на Иван Костов (1997-2001 г.) е имало стратегически проект за нова ядрена мощност.

АЕЦ - БЕЛЕНЕ   С лиценз

Изключително убедително беше експозето на чл.-кор. проф. Димитър Бучков от Техническия университет. Той започна с ироничното обяснение, че АЕЦ „Белене” няма как да пострада като Фукушима от 30-метрова приливна вълна, идваща по Дунава (?!) по простата причина, че площадката на „Белене” е разположена на 32 метра над морското равнище. „Това, че нашите граждани не са достатъчно информирани, не е аргумент - продължи проф. Бучков,След като площадката е лицензирана от МАГАТЕ и други международни агенции, и е обявена за безопасна, трябва да им се вярва.” Проф. Бучков раздаде(на място) на всички присъстващи две брошури – “Проблемите на енергетиката в числа”, и реплика относно “Варианти за финансиране на проекта “Белене”.* В тях той с цифри и факти опровергава категорично инсинуациите на правителството на ГЕРБ относно цената на проекта “Белене” и посочва заблудата с инвестициите във ветрогенератори и фотоволтаици. Когато се сравняват АЕЦ и ТЕЦ, според него, трябва да се отчитат и още две важни неща:

• срок на експлоатация (на АЕЦ е 60 години, т.е. 2 пъти по-дълъг от този на ТЕЦ);
• лихвите по заема се начисляват по актуалната цена на парите. Обезценяването (сконтото) на банките възлиза на около 8%.

Той напомни на присъстващите, че ако останем на въглища, само за въглеродните емисии след спиране на 5 и 6 блок на АЕЦ „Козлодуй” България ще трябва да изплаща годишно по 1 млн. евро. В икономически план зелената енергия е неконкурентна и не можем да си позволим този лукс, който ще вдига цената на тока. Именно поради тази причина навсякъде в ЕС и САЩ за строеж на АЕЦ има данъчни облекчения!– Помнете, че в ЕС тепърва ще се внедряват нови технологии и ще има нови хиляди работни места, т.е. винаги ще има възможности за износ на електроенергия.”

Нов вот - нови цели

До голяма степен днешната политическа ситуация е уникална. Абсолютно всички социологически изследвания констатират нарастваща бедност, страх от бъдещето, несигурност, но доверието в ГЕРБ и Бойко Борисов, като изключим леко колебание през зимата (после се възстановява), е константно. Електоратът на ГЕРБ е около 30%, а симпатии към Борисов заявяват 40% от българите. Нито Симеон Сакскобургготски, нито Сергей Станишев и партиите им се радваха на такива числа в края на третата година от управлението (при БСП и лидерът им бяха около 20%). Как става тъй, че икономическите несгоди не подкопават сериозно рейтинга на управляващите – темата е необятна. По-важно с оглед на бъдещите прогнози е, че на изборната права ГЕРБ излиза с огромна преднина. Добре е този факт да бъде отчетен от опозиционните партии, а не да винят социолозите в слугинаж (БСП например също хонорува част от гилдията) или да се подвеждат от изолирани случаи като частичните вотове.



Малко да поговорим и за възможностите на самата БСП. Със сигурност тъпанът на Станишев и компания ще прокламира триумф над ГЕРБ. На теория – може, на практика – не. Нека се върнем в 2005 г. След 8 години в опозиция, очистена от “старите муцуни”, с президент и успешни негови първи четири години БСП, явяваща се чрез “Коалиция за България,” взе 1.129 млн. гласа. Това бе пик в доверието към партията, но той й стигна за едва една трета от депутатските мандати. Колко гласа ще вземе сега? Само преди няколко месеца ГЕРБ без коалиции спечели към 1 млн. във вота за съветници, а БСП в съюзи взе 650 000. Нека днес заложим невероятната оптимистична хипотеза – след конгреса Станишев и Първанов се прегръщат, удрят заедно в юмрук. Мислите ли, че БСП ще удвои резултата? Не, няма. ГЕРБ пък със сигурност ще го увеличи от местните избори (на парламентарни винаги се взема повече). С други думи, на вота през 2013 г. БСП ще е след ГЕРБ, вероятно на голяма дистанция. За да събори Борисов, тя се нуждае от нова голяма коалиция. Не правя внушения, не казвам кое е хубаво, кое лошо. Казвам, че в присъствието на ДПС в следващия парламент и почти сигурното на Меглена Кунева ГЕРБ ще агитират, че тяхната алтернатива е нова тройна коалиция. И това твърдение никак няма да бъде далеч от истината. БСП е в трудна ситуация – за да е честна със симпатизантите си, отсега трябва да каже с кого би управлявала. Но този разговор няма да доведе до нови гласове.

Българското дясно пространство  -   там са  средната класа и  голяма част от бедните българи.
В ляво - там са социално-богатите, олигарсите станали такива  в първите години и последните на управлението на БСП,
в Център - там са тези, които се клатушкат - ту на ляво, ту на дясно. България няма истински център на управление до сега.



Първанов убеден в победата на БСП на парламентарните избори 2013.

БСП почти сигурно ще спечели следващите парламентарни избори, но едва ли ще има достатъчно депутати, за да управлява сама, коментира в понеделник президентът Георги Първанов
Той прогнозира, че дори двойна коалиция няма да осигури нужните за стабилно управление 130-140 народни представители и ще трябва да се направи нова тройна коалиция. Първанов е сочен за архитект на тройната коалиция БСП-НДСВ-ДПС, която управлява страната между 2005 и 2009 година.
Първанов е на мнение, че още сега левицата трябва да обяви потенциалните си министри и дори премиера. Сред тях трябва да има достатъчно авторитети, за да може това да донесе на партията поне пет допълнителни процента от гласовете на изборите, обясни той.


март.2013.
------------------------------------------
http://offnews.bg/index.php/152561/kak-se-srina-svobodata-na-mediite-ni-prez-godinite
http://ime.bg/bg/articles/razhodite-na-trojnata-koaliciq/
http://www.extremecentrepoint.com/?p=11514

Няма коментари:

Публикуване на коментар